Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Crypto.com is de nieuwste cryptocurrency-exchange die esports-fans probeert aan te spreken. Vandaag kondigde de exchange namelijk aan dat het een sponsorovereenkomst heeft getekend met het e-sports team genaamd Fnatic.
De vijfjarige deal is in totaal meer dan $15 miljoen waard en maakt van Crypto.com de ‘Global Cryptocurrency Partner’ van het team. Het in Londen gevestigde e-sports team Fnatic is vooral bekend om zijn League of Legends European Championship (LEC)-team. Verder is het bekend om succesvolle teams die strijden in games zoals Counter-Strike: Global Offensive en Dota 2.
Het Crypto.com logo verschijnt op Fnatic-teamtruien. Het team biedt ook niet-gespecificeerde beloningen en exclusieve deals aan gebruikers van Crypto.com. Ook wil het samen met plannen om NFT-verzamelobjecten van het merk Fnatic te lanceren. Bovendien zullen de bedrijven samenwerken aan inhoudsinitiatieven, waaronder die gericht op cryptocurrency-educatie en financiële geletterdheid.
De deal van Fnatic komt na een aantal recente partnerschappen tussen cryptocurrency-exchanges en populaire esports-teams. FTX tekende in juni een 10-jarige deal met naamgevingsrechten van $210 miljoen met TSM. Coinbase sloot zich aan bij Evil Geniuses en Uniswap sponsort Team Secret. Bovendien is FTX een samenwerking aangegaan met League of Legends-ontwikkelaar Riot Games om zijn esports-toernooien te sponsoren, terwijl Coinbase toernooien sponsort van organisator ESL.
Naast de stabiliteit die wordt geboden door de vijfjarige deal, vertelde Fnatic Partnerships Director George Mead dat plannen voor digitale merkproducten en Crypto.com’s inzet om CO2-negatief te worden de belangrijkste drijfveren in het partnerschap waren.
“De duurzaamheid en langetermijnaanpak van Crypto.com is geweldig voor Fnatic en de esports-industrie als geheel”, zei Mead. “Ze werken samen met enkele van de grootste sportmerken ter wereld. We zijn dolgelukkig om hun eerste partner in esports te zijn.”
Zoals Mead al zei, is dit slechts de nieuwste aankondiging in een lange reeks sponsorovereenkomsten voor de sportindustrie voor Crypto.com. De exchange werkt ook samen met merken als de UFC, de Formule 1 en F1-team Aston Martin, de NHL’s Montreal Canadiens en het voetbalteam Paris Saint-Germain.
De aanpak sluit aan bij die van de FTX exchange, dat de afgelopen maanden ook een reeks sport-sponsorovereenkomsten heeft afgesloten. FTX heeft bijvoorbeeld een deal gesloten met NFL ster Tom Brady en NBA ster Stephen Curry. Deze geweldige sport-deals hebben er, volgens gegevens, voor gezorgd dat de FTX exchange populairder is dan ooit.
Zal deze strategie hetzelfde doen voor Crypto.com? Het bedrijf gaf geen specifieke details toen hem werd gevraagd naar de impact van zijn sportsponsoring. Kris Marszalek, CEO van Crypto.com, merkte alleen op:
“We zijn overweldigd door hoe goed al onze partnerschappen zijn ontvangen door fans over de hele wereld.”