Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Samen met bedrijven als Aramco, DHL, Emirates en Heineken lijkt Crypto.com een van de belangrijkste spelers te zijn geworden in de financiering van de Formule 1. Maar dat gaat mogelijk niet lang meer duren.
Een nieuw rapport van Asa Hiken van Ad Age beschrijft Crypto.com als een bedrijf dat zichzelf in een neerwaartse spiraal heeft gebracht. Er worden namelijk duizenden werknemers ontslagen nu de cryptomarkt wat slechter presteert.
Net nadat Crypto.com aankondigde dat het de 50 miljoen gebruikersgrens had bereikt – en net nadat het als hoofdsponsor had gediend voor de Miami Grand Prix van F1 – stortte de cryptomarkt in.
In de maanden die volgden, verkleinde Crypto.com stilletjes veel van de partnerschapsovereenkomsten die bedoeld waren om de extra aandacht voor het merk te krijgen. In sommige gevallen heeft het bedrijf geprobeerd zich helemaal terug te trekken uit deze deals, zo blijkt uit details gedeeld door voormalige en huidige werknemers.
– Aldus Ad Age
De crypto beurs moest ook 30% tot 40% van het personeel ontslaan. Er zijn geen exacte cijfers, maar meerdere bronnen verklaarden onafhankelijk van elkaar dat iets meer dan 2.000 werknemers het bedrijf hebben verlaten. Eerder werd gemeld dat Crypto.com hooguit iets meer dan 1.000 werknemers heeft laten gaan. Marketingpersoneel was een van de eersten groepen waarvan veel medewerkers werden ontslagen, waaronder een volledig intern creatief team dat slechts enkele maanden na de oprichting werd geëlimineerd.
In het artikel beschreef een reclameprofessional die met Crypto.com werkte het bedrijf als volgt: “Ik heb eerder met veel ambitieuze klanten gewerkt, maar Crypto.com is waarschijnlijk de meest ambitieuze klant waarmee ik ooit heb gewerkt.”
Dat komt omdat het merk in minder dan een jaar tijd internationaal bekend werd dankzij zijn intense marketingpush waardoor het een enorme onderneming werd.
Een daling van de crypto-interesse zorgde er echter voor dat het platform instortte. Crypto.com heeft deals met Angel City F.C., Twitch Rivals en de UEFA Champions League ontbonden. Het heeft verschillende andere deals gesloten met sportteams of evenementen, maar heeft in sommige gevallen het aantal beschikbare hospitality pakketten verminderd.
Op dit moment is de toekomst van Crypto.com onduidelijk. De Formule 1 zal waarschijnlijk niet uit elkaar vallen dankzij Crypto.com – maar de sport heeft een lange geschiedenis met sponsorovereenkomsten die niet hun beloften niet na konden komen.
Coinbase’s Layer-2 netwerk Base groeit snel binnen het Ethereum-ecosysteem, overtreft concurrenten Arbitrum en Optimism, en ziet indrukwekkende DeFi-activiteit.
Interview met Kraken CTO Vishnu Patankar over AI, quantumcomputing en de toekomst van crypto exchanges en Bitcoin. Innovaties in 2050.
Doe mee aan de Spot Squad Trading Competitie op Bybit! Verdien beloningen door te traden en vergroot je kans op de prijzenpot van 146.500 USDT.