winkelcentrum
Blockchain

Eerste metaverse winkelcentrum in Mexico

Mexico introduceert zijn eerste winkelcentrum in de Metaverse wereld. Het platform met de naam Island Shopping Mall werd gisteren ingehuldigd en telt momenteel ongeveer 80 verschillende merken. Het omvat grote namen zoals Pai Pai, Momiji, Victoria’s Secret en anderen die hun bereik wereldwijd willen vergroten. Het platform is van plan om in totaal meer dan 800 merken op te nemen.

Island Shopping Mall

Het winkelplatform onderscheidt zich door zoveel bedrijven op te nemen als ontwikkelaars zich kunnen voorstellen. De bedrijven die nog aan boord komen, zullen ofwel in een gemeenschappelijke ofwel in een privéruimte worden geplaatst.

Volgens de aankondiging is het nieuwe type winkelcentrum inmiddels al live gegaan. Gebruikers kunnen het platform gebruiken door de app van het winkelcentrum te downloaden. Op deze manier kunnen ze online genieten van een paradijselijk eiland. Bovendien zullen de online aankopen via het winkelcentrum gebruikers beloningen opleveren. Deze beloningen kunnen worden gebruikt om couponcodes en kortingen te krijgen bij bepaalde winkels in het winkelcentrum.

Toenemende adoptie van de Metaverse

Andere grote namen die deelnemen aan het Mexicaanse winkelcentrum zijn Biso, LA Colors, Bath & Body Works en GOC. Het nieuws vermeldde ook dat de ondernemer die dit winkelcentrum ondersteunt, ook heeft samengewerkt met andere merken zoals Puma, Nike, Adidas, Levi’s, Bershka, Guess en een reus als Apple.

Sommige van deze merken zijn al bezig met het ontwikkelen van hun eigen Metaverse-strategieën, zoals Apple dat momenteel hardware ontwikkelt om een optimale Metaverse te ervaren. Ook Guess heeft zijn Metaverse winkel onthuld. Nike heeft zijn bedrijfsstrategie uitgebreid en steunt daarbij op de Metaverse en NFT’s.

De lancering van het Metaverse-winkelcentrum onthult de toenemende adoptie van Mexicanen in de web 3-technologie- en cryptosector. Uit een rapport van de website Hellosafe blijkt dat Mexico de grootste Metaverse-marktplaats in Latijns-Amerika heeft. De Mexicaanse economie is hard getroffen door de inflatie tijdens de recessie. Daarom hebben inwoners van de staat zich gericht op cryptocurrencies om hun verdienmogelijkheden uit te breiden.

Volgens de statistieken hebben meer dan 13.000 Mexicaanse investeerders inmiddels geld gestort in de Metaverse. Het rapport voorspelt dat de marktwaarde van de Mexica dit jaar de 650 miljard dollar zal bereiken.

Blockchain nieuws

2024: Doorbraakjaar voor de tokenisatie van real-world assets (RWA)
MrBeast beschuldigd van betrokkenheid bij crypto schandaal van $10 miljoen
Tibia introduceert eigen cryptocurrency en stapt Web3 in: Wat betekent dit voor spelers?
Meer nieuws

Meest gelezen

Newsbit
Bekijk de app
Bekijk