Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
De samenwerking van Ferrari met het crypto bedrijf Velas, die goed was voor 30 miljoen dollar per jaar, is niet meer. Scuderia Ferrari, het raceteam van de Italiaanse autoproducent, voegt zich met het beëindigden van de sponsorovereenkomst bij een groeiende lijst van Formule 1 teams die hun crypto-sponsors verlaten.
Door de keuze van Ferrari om zowel Velas Blockchain als Snapdragon naar de achtergrond te verwijzen, is ferrari voor het seizoen van 2023 ruim 55 miljoen dollar armer. De samenwerking tussen Ferrari en Velas was erop gericht om de betrokkenheid van fans te verhogen via non-fungible tokens (NFTs) en andere gedeelde initiatieven. Als we het verhaal van RacingNews365 mogen geloven, dan wilde Ferrari niet toegeven aan enkele clausules in het contract die Velas toestemming gaven om NFTs te creëren.
In november 2022 maakte ook Mercedes een virtueel verlies van 15 miljoen dollar, nadat het de samenwerking met FTX opzegde. Ook de samenwerking van Red Bull Racing met de Tezos Foundation krijgt geen vervolg, omdat het blockchain-bedrijf deze sponsoring blijkbaar niet meer bij de strategie vindt passen.
De samenwerking tussen de Formule 1 en de crypto-industrie is wat dat betreft weinig succesvol gebleken. In de bullmarkt is alles natuurlijk hosanna, maar op dit soort momenten moet je altijd nog maar zien wat daar van overblijft. In dit geval dus bijster weinig, want vrijwel alle crypto-samenwerkingen binnen de Formule 1 zijn inmiddels ten einde.
Toto Wolff, de teambaas en CEO van het Mercedes-AMG Petronas F1 Team, waarschuwde dat andere teams tegen een vergelijkbare situatie kunnen aanlopen. Overigens is de relatie tussen de Formule 1 en crypto waarschijnlijk niet helemaal voorbij. In oktober 2022 kondigde de Formule 1 de plannen aan om een online marktplaats op te zetten voor cryptocurrency, meta tokens, digitale verzamelwaar en NFTs.
Het is het hoogste wekelijkse verkoopvolume sinds de week die eindigde op 25 augustus, toen de verkopen meer dan $93 miljoen bedroegen.
Pos Indonesia, de nationale postdienst van Indonesië, heeft zijn eerste postzegels met een unieke NFT-tegenhanger geïntroduceerd.
CryptoPunk #2386, geschat op $1,5 miljoen, verkocht voor slechts 10 ETH. Ontdek hoe deze slimme NFT-transactie tot stand kwam.