Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
De Fédération Internationale de Football Association (FIFA), het wereldwijde bestuursorgaan voor internationale voetbalcompetities, heeft aangekondigd dat het zijn eigen non-fungible token (NFT)-collectie zal lanceren in aanloop naar de Club World Cup 2023 in Saoedi-Arabië. Deze baanbrekende samenwerking met het blockchain-bedrijf Modex zal voetbalfans de mogelijkheid bieden om exclusieve digitale verzamelobjecten te bemachtigen.
Op 11 december werd bekendgemaakt dat de inaugurele collectie van 100 NFT’s op 15 december in première zal gaan. Deze unieke digitale items bieden niet alleen een exclusieve kijk op memorabele momenten uit het aankomende toernooi, maar ze geven fans ook de kans om kaartjes te winnen voor de finale van de FIFA Wereldbeker 2026. Daarnaast zullen er deze maand in totaal 900 andere digitale verzamelobjecten beschikbaar komen op het Polygon-netwerk en OpenSea. FIFA meldde het volgende:
De FIFA Club World Cup, die gepland staat voor de aftrap in Jeddah, Saoedi-Arabië op 12 december, brengt 7 van ’s werelds grootste voetbalteams samen. De kampioenen van de 6 FIFA-confederaties zullen allemaal deelnemen aan dit prestigieuze evenement.
De NFT’s zullen verkrijgbaar zijn op het speciale FIFA-platform, genaamd FIFA+ Collect, dat in september 2022 werd gelanceerd en wordt aangedreven door Algorand.
Francesco Abbate, CEO van Modex, verklaarde: “Digitale verzamelobjecten vergroten de manieren waarop fans kunnen communiceren met hun favoriete spelers, teams en het spel waar ze van houden, en we zijn vereerd om de FIFA te ondersteunen bij het realiseren van dit doel.”
Sinds de oprichting heeft het FIFA+ Collect-platform 11 NFT-drops georganiseerd, met 909.255 digitale verzamelobjecten en 16.448 houders. Het platform heeft een totaal handelsvolume van $2,4 miljoen gezien op de primaire en secundaire NFT-markten. Echter, FIFA+ Collect Info benadrukt dat “Mint Volume misleidend kan zijn omdat het platform de pakketten die gratis zijn verkregen in uitdagingen niet kan onderscheiden van de pakketten die zijn gekocht met USDC.”
Het is het hoogste wekelijkse verkoopvolume sinds de week die eindigde op 25 augustus, toen de verkopen meer dan $93 miljoen bedroegen.
Pos Indonesia, de nationale postdienst van Indonesië, heeft zijn eerste postzegels met een unieke NFT-tegenhanger geïntroduceerd.
CryptoPunk #2386, geschat op $1,5 miljoen, verkocht voor slechts 10 ETH. Ontdek hoe deze slimme NFT-transactie tot stand kwam.