F1 Grand Prix Singapore
Blockchain

Greep van crypto op Formule 1-sponsoring wordt in Singapore getest

Waar cryptobedrijven gedurende de F1 Grand Prix van Miami uitgebreid aanwezig waren, zal de zichtbaarheid ervan in Singapore aanzienlijk minder zijn.

Crypto-sponsors minder goed zichtbaar

De Monetaire Autoriteit van Singapore laat de F1 teams de logo’s van hun crypto-sponsors enkel en alleen op auto’s en uniformen tonen gedurende de Grand Prix van Singapore. Er is hierdoor geen reclame toegestaan rondom het circuit of in de omgeving voor crypto-partijen.

Deze regels bevestigen de veranderende stemming rondom crypto, zowel uit een regelgevend standpunt als financieel. Zo hebben de jurisdicties in diverse landen wereldwijd, zoals Singapore, het VK en Frankrijk dit jaar de controle op de sector verhoogd nadat de prijzen van digitale activa crasht, diverse miljardenprojecten instortten en grote marktspelers failliet gingen. Als gevolg hiervan vindt de adverteerders van de F1 nieuwe manieren om hun stempel te drukken.

De marktcrash heeft er voor gezorgd dat crypto-partijen nu wellicht iets grondiger en bedachtzamer zijn over de deals die ze sluiten. Dit vindt Jeremy Walls, een senior executive voor de locatie in Miami die hielp bij het sluiten van de deal met Crypto.com. Hij voegde hier het volgende aan toe:

Ik zie nu nog steeds mensen die crypto-partnerschappen doen, het is misschien niet meer het tempo dat het eerder was.

Crypto & F1 statussymbool

Het is voor cryptobedrijven meer een soort statussymbool geworden om samen te werken met een F1-team. Dit zijn vaak contracten van meerdere miljoenen dollars die de welvaart en succes signaleert in een tijd waarin marktprijzen het tegenovergestelde weerspiegelen.

Cryptobedrijven lijken ook goed aan te slaan bij de F1-teams, want inmiddels hebben al ongeveer 80% van de huidige F1-teams ten minste 1 cryptopartner. Dit is naast de Formula One Group zelf, die een deal heeft met Crypto.com ter waarde van $100 miljoen.

Volgens het hoofd van McLaren, Zak Brown, komt dit doordat F1-teams niet achter willen blijven wanneer er een nieuwe sponsor of trend opduikt. Het F1-team van McLaren zelf tekende afgelopen mei nog een 5-jarige deal ter waarde van meerdere honderden miljoenen dollars met crypto-exchange OKX. Zij zijn als slot van plan om een speciale auto met crypto-thema debuteren voor de circuits in Singapore en Japan, in overeenstemming met de strengere reclamerichtlijnen.

Blockchain nieuws

2024: Doorbraakjaar voor de tokenisatie van real-world assets (RWA)
MrBeast beschuldigd van betrokkenheid bij crypto schandaal van $10 miljoen
Tibia introduceert eigen cryptocurrency en stapt Web3 in: Wat betekent dit voor spelers?
Meer nieuws

Meest gelezen

Newsbit
Bekijk de app
Bekijk