NFT

Grootste social media app van Japan lanceert eigen NFT-marktplaats

De grootste social media-app van Japan, genaamd Line, heeft zijn eigen NFT-marktplaats gelanceerd. De naam van het platform is LINE NFT.


Line stapt in de NFT hype

Line werkt samen met een groot Japans entertainment bedrijf ‘Yashimoto Kogyo’ om ongeveer 40.000 verschillende NFT’s aan te bieden aan meer dan 90 miljoen gebruikers. De eerste NFT’s die uitgebracht worden zullen video’s bevatten van ‘Yoshimoto NFT Theatre’, evenals afbeeldingen van personages uit de bekende anime-serie, Patlabor the Mobile Police.

Gebruikers zullen hun gekochte NFT’s opslaan in de ‘LINE BitMa-wallet’. Dit is een product dat wordt aangeboden in samenwerking met crypto exchange BitMax. Dat Line nu een NFT-marktplaats lanceert komt niet geheel uit de lucht vallen. Het bedrijf is al een tijd bezig zijn App ‘crypto-ready’ te maken. Zo heeft Line eerder dit jaar ervoor gezorgd dat gebruikers items kunnen kopen met de native-cryptomunt genaamd de ‘Link-token’.

Line heeft de reputatie een van de eerste grote technologiebedrijven in Japan te zijn die cryptocurrency en blockchain-technologie toepast, na de lancering van zijn eigen crypto exchange in 2018.


NFT’s worden steeds populairder in Japan

NFT’s worden steeds populairder in Japan. Dit ondanks de relatief strenge crypto-regelgeving in het land. Eerder dit jaar kondigde het grote Japanse e-commercebedrijf Rakuten al de lancering aan van zijn eigen NFT-handelsplatform, genaamd Rakuten NFT.

Newsbit
Bekijk de app
Bekijk