Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Non-Fungible Tokens (NFTs) kwamen in 2021 gigantisch snel op en zorgden voor een gigantische hype. Nu zijn de verkoopcijfers gaan liggen, nemen de handelsvolumes af en zijn de koersen extreem gekelderd. Komt deze hype ooit nog terug? OpenSea CEO Devin Finzer deelt in een interview zijn visie op de toekomst van de NFT-markt.
Waar de markt op dit moment niet fantastisch lijkt, ziet Finzer kansen voor de toekomst. Hij is echter wel de CEO van de grootste NFT-marktplaats ter wereld, waardoor we zijn mening met een korrel zout moeten nemen.
Finzer is van mening dat NFTs springlevend zijn. Sterker nog, NFTs met gaming-toepassingen en NFTs gekoppeld aan fysieke objecten winnen juist aan populariteit, zo claimt hij. OpenSea speelt hier slim op in door samen te werken met Courtyard aan projecten met Pokémonkaarten en met toonaangevende game-ontwikkelaars als Parallel en Revolving Games.
“We zien constant nieuwe toepassingsmogelijkheden opduiken op OpenSea. Het is cruciaal om een platform te bieden voor allerlei soorten NFT’s, zodat we de volgende generatie verzamelaars kunnen aantrekken,” aldus Finzer.
OpenSea heeft ook de pagina’s van NFT-collecties vernieuwd, zodat makers uitgebreidere en meer aanpasbare pagina’s kunnen creëren om het verhaal achter hun project te vertellen. Deze flexibiliteit geldt voor alle soorten NFT’s, of het nu gaat om profielafbeeldingen, games of fysieke items.
Volgens Finzer streeft het platform ernaar mee te evolueren met nieuwe trends op het gebied van toepassingen. Zo wil OpenSea de beste plek blijven om NFT’s te kopen, verkopen en verzamelen.
Op dit moment richt OpenSea zich met name op het verbeteren van de gebruikerservaring in games. Het bedrijf heeft meeslepende game-trailer-video’s en een nieuwe standaard voor inwisselbare items geïntroduceerd om de kernervaring van gebruikers te verbeteren. Deze functies zijn bedoeld om OpenSea’s specialisatie in specifieke NFT-gebieden te versterken.
“Een goed voorbeeld hiervan is gaming, waar het belangrijk is dat gameplay via video wordt uitgelicht,” aldus Finzer.
De verwachting is dat de enorme gamingindustrie de adoptie van NFTs zal stimuleren. Naarmate meer gamers voor het eerst eigenaar worden van een NFT, wordt een soepele onboarding-ervaring essentieel.
Finzer benadrukt het belang voor gamers om het spel te kunnen ervaren voordat ze een NFT-pas kopen. Hiervoor is rijkere merchandising nodig. Hij ziet ook potentie in interoperabiliteit, waarbij items of statussen die in één game worden verdiend, ervaringen in een andere game kunnen ontsluiten, dankzij open standaarden voor digitale ecosystemen.
De recente opleving van de cryptomarkt heeft tot innovatie geleid, waarbij verbeteringen aan de infrastructuur NFT-transacties aantrekkelijker en kostenefficiënter maken. Finzer is ervan overtuigd dat deze ontwikkelingen essentieel zijn om de volgende golf gebruikers aan te trekken.
“We geloven dat deze investeringen een belangrijke basis vormen voor het aantrekken van de volgende miljoen gebruikers,” aldus Finzer.
Zo vereenvoudigt de nieuwe onboarding-ervaring voor beginners van OpenSea het aanmaken van een wallet en breidt het platform het gebruik van fiat-betalingen uit. Gebruikers hebben alleen een e-mailadres nodig om een OpenSea-account met een self-custodial wallet aan te maken. Deze integratie stelt gebruikers in staat om digitale assets en NFT’s naadloos te kopen, verkopen, verzenden en ontvangen, een cruciale stap voor nieuwkomers in het crypto-ecosysteem.
Finzer spreekt ook vol lof over Parallel, een leider in de Web3-gamingsector, en benadrukt hun boeiende en ambitieuze projecten. Hij ziet de uitbreiding van NFT’s met nuttige toepassingen als essentieel voor de groei van de industrie.
“Als onze sector wil blijven groeien en zich buiten de kerncommunity wil begeven, moeten we blijven zien dat er meer collecties tot leven komen met toepassingen in de echte wereld,” aldus Finzer.
Wat denk jij? Gaan NFTs binnenkort weer een opleving zien of is dit feestje definitief voorbij?
Het is het hoogste wekelijkse verkoopvolume sinds de week die eindigde op 25 augustus, toen de verkopen meer dan $93 miljoen bedroegen.
Pos Indonesia, de nationale postdienst van Indonesië, heeft zijn eerste postzegels met een unieke NFT-tegenhanger geïntroduceerd.
CryptoPunk #2386, geschat op $1,5 miljoen, verkocht voor slechts 10 ETH. Ontdek hoe deze slimme NFT-transactie tot stand kwam.