Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Het grote Luis Vuitton stapt de wereld van Web3 en NFTs binnen met de zogenaamde “Treasure Trunks.” Dit moet de eerste in een serie van projecten worden waarmee Luis Vuitton probeert om de elite van zijn clientèle over te halen om in digitale producten te stappen.
De gelimiteerde serie van NFTs moeten per stuk 41.712 dollar (of 39.000 euro) opleveren.
Klanten van het beroemde modemerk die een NFT weten te bemachtigen krijgen daarmee toegang tot exclusieve producten en ervaringen, zo kondigde het bedrijf op dinsdag aan. De eerste collectie bestaat uit “enkele honderden” NFTs, zo blijkt uit een rapportage in Vogue Business.
Iedere “Treasure Trunk” komt met een matchende fysieke tas van Louis Vuitton, die normaal gesproken voor enkele tienduizenden euros over de toonbank gaan.
Wat dat betreft krijg je dus niet alleen een digitale versie van een tas, maar ook een fysiek object. Anders zou het wellicht ook niet interessant zijn voor klanten om in te stappen.
Grappig feit is ook dat de NFTs “soulbound” zijn, wat betekent dat je ze niet kunt verhandelen of versturen. Alleen de eigenaar van een Louis Vuitton Treasure Trunk kan de NFT gebruiken om toegang tot bepaalde zaken te krijgen en bijvoorbeeld als eerste nieuwe producten te kopen.
Het lijkt erop dat Nederlandse geïnteresseerden op dit moment nog zijn uitgesloten. Alleen inwoners van de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Japan en Australië krijgen de mogelijkheid om zich te registeren voor de wachtlijst.
Vervolgens wordt er op basis van die lijst een selectie gemaakt van mensen die een uitnodiging krijgen van Louis Vuitton om de NFTs ook daadwerkelijk te kopen met crypto of met fiatgeld.
Uiteindelijk is het plan van Louis Vuitton om meerdere collecties op te bouwen in een serie genaamd “Via” waarmee klanten dus exclusieve toegang krijgen tot bepaalde zaken die aan het luxemerk toebehoren.
Louis Vuitton is overigens niet het eerste grote merk dat met dit idee komt. Ook partijen als Balmain en Ralph Lauren doen aan vergelijkbare zaken mee in de Web3-wereld. Het blijft echter leuk om te zien dat grote merken nog interesse in crypto tonen.
Het is het hoogste wekelijkse verkoopvolume sinds de week die eindigde op 25 augustus, toen de verkopen meer dan $93 miljoen bedroegen.
Pos Indonesia, de nationale postdienst van Indonesië, heeft zijn eerste postzegels met een unieke NFT-tegenhanger geïntroduceerd.
CryptoPunk #2386, geschat op $1,5 miljoen, verkocht voor slechts 10 ETH. Ontdek hoe deze slimme NFT-transactie tot stand kwam.