OKX
Exchange

OKX haalt uit naar Coinbase in nieuwe reclamecampagne

In een nieuwe reclamecampagne haalt de crypto exchange OKX subtiel uit naar de concurrentie bij Coinbase. “Het systeem heeft geen update nodig; het moet herschreven worden”, zo luidt de boodschap van OKX in de reclame. De nieuwe commercial van de beurs is met name gericht op het “kapotte” gecentraliseerde systeem.

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

Subtiele uithaal naar Coinbase

Hoewel OKX het in de nieuwe commercial niet direct over Coinbase heeft, lijkt het subtiel uit te halen met zijn slagzin. Coinbase lanceerde op 9 maart namelijk een campagne met als hoofdboodschap: “Het is tijd om het systeem te updaten.”

Nu zegt OKX dus dat een update niet voldoende is en dat het systeem herschreven moet worden. Dat is zeker weten geschreven en bedacht met een kleine knipoog richting Coinbase.

Ze zullen er bij Coinbase niet wakker van liggen, maar het is wel een scherpe actie van het marketing-team van OKX. Het beursgenoteerde Coinbase kan op die manier ook niet uithalen naar “het systeem” omdat zij zich aan allerlei regels moeten houden en de wetgevers ook zoveel mogelijk te vriend moeten houden.

Kijk bijvoorbeeld naar de problemen die Coinbase nu heeft met de Securities and Exchange Commission (SEC) over onder andere het staking-programma van de beurs.

Is crypto het antwoord?

Coinbase roept in zijn eigen campagne juist dat de Amerikaanse financiële instellingen een “essentieel onderdeel” zijn van het traditionele financiële systeem. Het probleem is echter dat ze leunen op gedateerde technologie en crypto is volgens Coinbase het antwoord.

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

Het is overigens nog maar de vraag of de campagne van OKX effectief is en het resultaat bereikt waar zij op hopen. Je ziet het namelijk ook al in dit nieuwsbericht, door de referentie naar Coinbase neemt de Amerikaanse beurs het wel een beetje over.

Wat dat betreft is het misschien niet slim om grotere en doorgaans als meer betrouwbaar geachte partijen te noemen in je eigen reclamecampagnes.

Al lijkt OKX het idee van Coinbase ook weer naar een ander niveau te willen tillen. Ze zullen er vast ook een zeker publiek mee bereiken, al is het nog maar de vraag of dat is wat ze willen. Maar dat is altijd de onzekerheid die je hebt in de reclamewereld.

Exchange nieuws

ABN Amro koopt beleggingsplatform BUX en stopt met de crypto handel
Deze grote Crypto-beurs geeft zojuist Ripple (XRP) aan haar aanbod toegevoegd
Crypto-investeerders trekken massaal hun activa terug na exploit bij HTX-crypto-exchange
Meer nieuws

Meest gelezen