Ontvang €20 starttegoed
bij Bitvavo en handel €10.000 zonder transactiekosten
Stort €10 en
Krijg €10 gratis
In een nieuwe reclamecampagne haalt de crypto exchange OKX subtiel uit naar de concurrentie bij Coinbase. “Het systeem heeft geen update nodig; het moet herschreven worden”, zo luidt de boodschap van OKX in de reclame. De nieuwe commercial van de beurs is met name gericht op het “kapotte” gecentraliseerde systeem.
Hoewel OKX het in de nieuwe commercial niet direct over Coinbase heeft, lijkt het subtiel uit te halen met zijn slagzin. Coinbase lanceerde op 9 maart namelijk een campagne met als hoofdboodschap: “Het is tijd om het systeem te updaten.”
Nu zegt OKX dus dat een update niet voldoende is en dat het systeem herschreven moet worden. Dat is zeker weten geschreven en bedacht met een kleine knipoog richting Coinbase.
Ze zullen er bij Coinbase niet wakker van liggen, maar het is wel een scherpe actie van het marketing-team van OKX. Het beursgenoteerde Coinbase kan op die manier ook niet uithalen naar “het systeem” omdat zij zich aan allerlei regels moeten houden en de wetgevers ook zoveel mogelijk te vriend moeten houden.
Kijk bijvoorbeeld naar de problemen die Coinbase nu heeft met de Securities and Exchange Commission (SEC) over onder andere het staking-programma van de beurs.
Coinbase roept in zijn eigen campagne juist dat de Amerikaanse financiële instellingen een “essentieel onderdeel” zijn van het traditionele financiële systeem. Het probleem is echter dat ze leunen op gedateerde technologie en crypto is volgens Coinbase het antwoord.
Het is overigens nog maar de vraag of de campagne van OKX effectief is en het resultaat bereikt waar zij op hopen. Je ziet het namelijk ook al in dit nieuwsbericht, door de referentie naar Coinbase neemt de Amerikaanse beurs het wel een beetje over.
Wat dat betreft is het misschien niet slim om grotere en doorgaans als meer betrouwbaar geachte partijen te noemen in je eigen reclamecampagnes.
Al lijkt OKX het idee van Coinbase ook weer naar een ander niveau te willen tillen. Ze zullen er vast ook een zeker publiek mee bereiken, al is het nog maar de vraag of dat is wat ze willen. Maar dat is altijd de onzekerheid die je hebt in de reclamewereld.
ABN Amro verwerft beleggingsplatform BUX en beëindigt crypto handel, waardoor gebruikers andere crypto handelsplatformen moeten zoeken.
Belangrijke crypto-beurs voegt Ripple (XRP) toe, wat duidt op groeiende marktacceptatie en toekomstig potentieel na recente juridische ontwikkelingen.
Crypto-investeerders hebben hun digitale activa weggehaald bij crypto-exchange HTX (voorheen Huobi) na een exploit op 22 november.