Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Steeds minder mensen voelen zich betrokken bij Ripple. Het aantal Twitter gebruikers dat tweet over XRP neemt af en veel fans zijn boos over de grootschalige XRP liquidaties die in 2019 plaatsvonden. De verminderde betrokkenheid heeft de prijs van de munt negatief beïnvloed. Het blijkt nu dus dat het achterstellen van de community misschien niet de beste keuze was van het bedrijf.
Volgens een driemaandelijks rapport daalde de online betrokkenheid van de XRP community op Twitter in het eerste kwartaal 2020. Dit gebeurde terwijl Ripple veel van zijn tokens moest liquideren om de cashflow positief te houden.
Het rapport, dat gepubliceerd is door investeringsplatform eToro, geeft aan dat het aantal Twitter-gebruikers dat over Ripple spreekt, in het eerste kwartaal van 2020 met 16% is gedaald. Ondertussen daalde het aantal gebruikers in de “XRP Army”, wat supporters zijn van de cryptocurrency, sinds januari 2018 met 82%.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat Ripple problemen heeft met de online engagement. Een Twitter gebruiker stelde op 15 april een lijst samen die liet zien dat meer dan 63% van de @Ripple gebruikers sinds juni 2018 zijn vertrokken.
Hoewel het verband tussen online activiteit en prijs in alle cryptocurrencies niet definitief is, toont het onderzoek van een correlatie aan tussen de XRP-prijs en het aantal Twitter-gebruikers in Q1 2020.
De XRP koers ligt op het moment van schrijven rond de $0,19. Dat is slechts een fractie waard van zijn hoogtepunt van $ 2,28 eind 2017.
In het eerste kwartaal van dit jaar werd het dagelijks volume van de XRP token ingehaald door de opkomende munt ‘Chainlink’. Ook verloor de munt bijna zijn 3e plek aan de stablecoin Tether tijdens de flash crash halverwege Maart.
Zelfs vóór het bloedbad werd XRP beschouwd als één van de slechtst presterende cryptotokens. Het zogenaamde ‘Tie-rapport’ beschreef dat het bedrijf in 2019 ‘vertrouwde op XRP-liquidaties om de cashflow positief te houden:
“Hoewel Ripple in het vierde kwartaal van 2019 ‘slechts’ $13 miljoen aan XRP-tokens heeft geliquideerd, heeft het in het derde kwartaal van vorig jaar meer dan $250 miljoen aan tokens verkocht. Het is nog niet bekend hoeveel XRP Ripple in Q1 2020 heeft verkocht. ”
Deze enorme liquidaties kunnen verband houden met een rechtszaak waarmee het bedrijf momenteel in New York wordt geconfronteerd. CEO Brad Garlinghouse wordt er persoonlijk van beschuldigd de token aan potentiële investeerders te hebben aangemeerd, terwijl hij stilletjes zijn eigen deel heeft uitgecasht.