Altcoin

The Sandbox haalt $93 miljoen op om zijn NFT-metaverse uit te breiden

Na de stap van Facebook is de metaverse plotseling heel aantrekkelijk om in te investeren en daar profiteert crypto project ‘The Sandbox’ van. Dat investeerders geïnteresseerd zijn blijkt wel uit de $93 miljoen die het project onlangs opgehaald heeft.


Wat is The Sandbox?

The Sandbox is een op de blockchain gebaseerde virtuele wereld waarmee gebruikers digitale activa in de vorm van een spel kunnen creëren, bouwen, kopen en verkopen. Door de krachten van DAO en NFT’s te combineren, creëert de Sandbox een gedecentraliseerd platform voor een groeiende gaming community. Het is de missie van The Sandbox om de blockchain technologie mainstream te maken in de gaming wereld.


De grootse plannen van The Sandbox

The Sandbox wil met het opgehaalde geld de groei van zijn open-metaverse versnellen. Dit willen ze doen door meer games, live optredens en sociale ervaringen mogelijk te maken. Daarnaast wil het project developers meer ondersteunen.

Zoals we hierboven uit hadden gelegd stelt de game spelers in staat om geld te verdienen tijdens het spelen van het spel. Dit is ook wel bekend als het play-to-earn-model. Het creëert een circulaire economie waarin de middelen die door de ene categorie spelers worden verzameld, worden verkocht en gekocht door een andere categorie spelers, aldus de aankondiging.

The Sandbox heeft al partnerschappen met grote namen zoals Snoop Dogg, maar ook met grote merken als The Walking Dead, The smurgs, Atari en CryptoKitties. Ook Binance, CoinMarketCap en Socios kochten digitaal land in de metaverse van The Sandbox.

Arthur Madrid, de CEO van The Sandbox vertelde dat het project zich niet alleen zal gaan toespitsen op games. Het team wil ook uit breden naar mode, architectuur, virtuele concerten, kunstgalerijen en musea.

“We ontwikkelen een volledig ecosysteem ontwikkelen dat nieuwe digitale banen biedt voor spelers in onze open NFT-metaverse”, voegde hij eraan toe.

Vorige maand haalde het moederbedrijf van The Sandbox, genaamd Animoca Brands, gesteund door gaminggiganten zoals Ubisoft Entertainment, ook al $65 miljoen op in een financieringsronde, waardoor de waardering verdubbelde tot $2,2 miljard.

Newsbit
Bekijk de app
Bekijk