Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Scott Hansen, ook wel bekend als Tycho, raakte geïnteresseerd in crypto tijdens de opkomst van de Silk Road. De Silk Road was een ondergrondse marktplaats en destijds volgens Tycho het “coolste ding op aarde.” Enkele jaren later lanceert hij zijn eigen Tycho Open Source Community met behulp van Polygon NFTs.
Tycho kocht zijn eerste hardware wallet in 2011, maar zette er geen Bitcoin op. In een interview met Decrypt, deelt de artiest hoe hij in aanraking kwam met crypto en Web3. In 2016 investeerde Tycho voor het eerst in Ethereum met het idee om nooit te verkopen. “We moeten dit ding genaamd Ethereum kopen”, zo vertelde mede-muziekant Jakub Alexander hem tijdens een tour. “Bitcoin is old school, maar Ethereum is cool”, zo herinnerde Tycho zich de woorden van Alexander.
Daarna vergat hij zijn crypto voor enkele jaren en bleef hij muziek en visuele kunst produceren. Hansen ontwierp alle grafische uitingen voor zijn albums en zijn herkenbare melodische elektronische sound. Die prestaties leverde hem tot nu toe twee Grammy nominaties op. “Ons pact was dat we nooit zouden verkopen om te zien wat er zou gebeuren”, zo spreekt Hansen over de beslissing om in 2016 in Ethereum te investeren.
Hansen ziet het Web3 als de ultieme revolutie voor de creatieve industrie. Waar artiesten in het huidige ecosysteem alle controle hebben overgeheveld aan tussenpersonen als Spotify, heeft Web3 de potentie om ze weer de baas over hun eigen creaties te maken. Het idee van Hansen is om zijn NFTs te verkopen als ‘toegangstokens’, waarmee tokenhouders toegang krijgen tot luisterfeestjes en livestreams.
“Ik denk dat dit de ‘endgame’ is, om een community te creëren in het nieuwe Web3”, aldus een optimistische Hansen. Concrete plannen om zijn muziek in de vorm van NFTs uit te brengen heeft Hansen op dit moment nog niet. Volgens de artiest is het een kwestie van tijd voordat Web3 de norm wordt voor artiesten.
Het is het hoogste wekelijkse verkoopvolume sinds de week die eindigde op 25 augustus, toen de verkopen meer dan $93 miljoen bedroegen.
Pos Indonesia, de nationale postdienst van Indonesië, heeft zijn eerste postzegels met een unieke NFT-tegenhanger geïntroduceerd.
CryptoPunk #2386, geschat op $1,5 miljoen, verkocht voor slechts 10 ETH. Ontdek hoe deze slimme NFT-transactie tot stand kwam.