Bitcoin

Vandaag heeft Google het verbod op Bitcoin-advertenties opgeheven

Vanaf vandaag mogen crypto exchanges en wallets weer adverteren op Google. Dit omdat de zoekgigant eindelijk het crypto-advertentieverbod op heeft geheven.


Eindelijk mogen crypto bedrijven weer adverteren

Google verbood in juni 2018 alle crypto gerelateerde advertenties, maar dat verbod is nu dus verleden tijd. Het nieuwe beleid stelt gereguleerde crypto bedrijven in staat om hun diensten opnieuw op de markt te brengen. ICO’s zijn echter nog steeds verboden.

De herziening van het crypto-advertentiebeleid van Google werd voor het eerst voorgesteld in juni en bepaalt dat cryptocurrency-exchanges en -wallets, die zijn gericht op Amerikaanse consumenten, weer mogen adverteren voor hun diensten en producten als ze aan specifieke vereisten voldoen.

De switch zal zorgen voor extra omzet voor Google’s moederbedrijf Alphabet, hoewel crypto-advertenties waarschijnlijk slechts een druppel in de oceaan zullen zijn van de $ 147 miljard aan advertentie-inkomsten van het bedrijf.


De strenge eisen van Google

De strenge eisen van Google zijn ontworpen om oplichterijen tegen te gaan. Adverteerders moeten zijn geregistreerd bij het Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN) als een “geldservicebedrijf. Daarnaast moeten de bedrijven bij ten minste 1 Amerikaanse staat ingeschreven staan als bankentiteit.

Google staat dus geen advertenties toe voor ICO’s of DeFi-protocollen of de promotie van het kopen. Het bijgewerkte beleid van Google verbiedt ook crypto-advertenties van vergelijkingswebsites, review websites of websites die handels-signalen aanbieden. Over het algemeen wordt het nieuws dat Bitcoin opnieuw gepromoot kan worden via Google als bullish nieuws gezien.

Bitcoin nieuws

Wanneer hoor je tegenwoordig bij de ultra-rijken?
Goud en Bitcoin komen samen in deze nieuwe ETF van Stacked
Salvadoranen blijven sceptisch over Bitcoin als wettig betaalmiddel, blijkt uit onderzoek
Meer nieuws

Meest gelezen

Newsbit
Bekijk de app
Bekijk