Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Vanaf vandaag mogen crypto exchanges en wallets weer adverteren op Google. Dit omdat de zoekgigant eindelijk het crypto-advertentieverbod op heeft geheven.
Google verbood in juni 2018 alle crypto gerelateerde advertenties, maar dat verbod is nu dus verleden tijd. Het nieuwe beleid stelt gereguleerde crypto bedrijven in staat om hun diensten opnieuw op de markt te brengen. ICO’s zijn echter nog steeds verboden.
De herziening van het crypto-advertentiebeleid van Google werd voor het eerst voorgesteld in juni en bepaalt dat cryptocurrency-exchanges en -wallets, die zijn gericht op Amerikaanse consumenten, weer mogen adverteren voor hun diensten en producten als ze aan specifieke vereisten voldoen.
De switch zal zorgen voor extra omzet voor Google’s moederbedrijf Alphabet, hoewel crypto-advertenties waarschijnlijk slechts een druppel in de oceaan zullen zijn van de $ 147 miljard aan advertentie-inkomsten van het bedrijf.
De strenge eisen van Google zijn ontworpen om oplichterijen tegen te gaan. Adverteerders moeten zijn geregistreerd bij het Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN) als een “geldservicebedrijf. Daarnaast moeten de bedrijven bij ten minste 1 Amerikaanse staat ingeschreven staan als bankentiteit.
Google staat dus geen advertenties toe voor ICO’s of DeFi-protocollen of de promotie van het kopen. Het bijgewerkte beleid van Google verbiedt ook crypto-advertenties van vergelijkingswebsites, review websites of websites die handels-signalen aanbieden. Over het algemeen wordt het nieuws dat Bitcoin opnieuw gepromoot kan worden via Google als bullish nieuws gezien.
Wanneer mag je tegenwoordig toetreden tot de exclusieve groep van ultra-rijken op aarde? En wat zijn daar de voordelen van?
Stacked brengt Bitcoin en goud samen in één ETF. Wat kunnen we verwachten van dit nieuwe product? En waarom brengen ze het op de markt?
Ondanks dat Bitcoin in El Salvador sinds 2021 officieel als wettig betaalmiddel geldt, blijft het gebruik ervan onder de bevolking laag.