Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Arsenal ontvangt een tweede waarschuwing van de ASA vanwege de promotie van NFT fan-tokens.
De Engelse voetbalclub Arsenal FC ontvangt een tweede waarschuwing van de UK Advertising Standards Authority (ASA) vanwege de promotie van haar NFT fan-tokens. De reclamewaakhond is van mening dat de voetbalclub geen reclame zou moeten maken voor NFT’s en niet gereguleerde cryptomunten.
De ‘UK Advertising Standards Authority’ had eerder al verscheidende clubs gewaarschuwd, waaronder Arsenal, Manchester City en anderen voor het promoten en op de markt brengen van misleidende crypto advertenties.
De UK Advertising Standards Authority bevestigt nog maar eens haar strikte standpunt tegen crypto door misleidende crypto advertenties te verwijderen. De reclamewaakhond waarschuwt dat mensen bij alle crypto advertenties mogelijk bloot worden gesteld aan de risico’s van crypto investeringen.
De ASA waarschuwde Arsenal voor het blijven promoten van zijn Socios niet-fungible fantokens. Dit deed de voetbalclub zonder de financiële risico’s voor zijn fans bekend te maken, aldus een nieuwe uitspraak van de ASA op 10 augustus.
We hebben Arsenal aangedrongen om ervoor te zorgen dat ze duidelijk maken dat de waarde van de investeringen in betaalde fantokens volatiel zijn en dat ze als crypto asset niet gereguleerd worden.
– Aldus de UK ASA.
De Britse reclamewaakhond verbood eerder de Facebook- en website advertenties van Arsenal voor het promoten van de $AFC-fantokens. Deze advertenties maakten niet duidelijk dat fantokens alleen kunnen worden gekocht met de Chiliz munt.
Arsenal gelooft dat de fantokens fans informeren over het Fan Engagement-programma en dat dit moderne ruilkaarten zijn. De fantokens zijn waardevol geworden voor voetbalclubs en leiden tot verhoogde inkomsten.
Socios heeft meer dan 100 partners in de voetbalwereld. Het werk samen met voetballers, clubs en verenigingen. Verschillende voetbalclubs, waaronder Barcelona FC, Manchester City FC, Paris Saint-Germain FC en Juventus FC werken samen met Socios voor hun NFT-fantokens.
Voetbal icoon Lionel Messi is de ambassadeur voor Socios geworden voor het promoten van de fantokens. Verschillende andere voetballers zoals Alessandro Del Piero staan ook op de lijst. Socios heeft ook samenwerkingsverbanden met voetbalbonden zoals de UEFA en LaLiga.
Het is het hoogste wekelijkse verkoopvolume sinds de week die eindigde op 25 augustus, toen de verkopen meer dan $93 miljoen bedroegen.
Pos Indonesia, de nationale postdienst van Indonesië, heeft zijn eerste postzegels met een unieke NFT-tegenhanger geïntroduceerd.
CryptoPunk #2386, geschat op $1,5 miljoen, verkocht voor slechts 10 ETH. Ontdek hoe deze slimme NFT-transactie tot stand kwam.