Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Volkswagen heeft een nieuwe commercial online gezet met de nieuwe Volkswagen Polo, die navigeert door een futuristische en gegamificeerde versie van Mzansi, van de Mzansiverse. De commercial toont bijpassende digitale avatar-personages.
De regisseur van de commercial, Sam Coleman, was naar verluidt gepassioneerd om ervoor te zorgen dat Johannesburg, de stad waarin de advertentie opgenomen is en waarin de advertentie zich tevens afspeelde, als een sterk personage in de advertentie te zien was. Coleman zei het volgende:
“Johannesburg recreëren maar de realiteit behouden was cruciaal voor mij. Het ging over het creëren van een Johannesburg dat nog nooit eerder is gezien. Ik wilde het gevoel hebben dat er een knop was omgedraaid die Joburg naar de toekomst bracht. Tegelijkertijd wilde ik dat de kenmerken van Joburg nog steeds voelbaar waren.“
Wil jij crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
In totaal zijn er 5 unieke Polo NFT-collecties gemaakt en in de commercial ingevoegd. Fans kunnen de NFT’s naar verluidt vinden waardoor ze kans maken om te winnen. Het doel van de campagne was om de ervaring van fans te gamificeren om niet alleen een vermakelijke advertentie te leveren, maar ook een die fans beloont voor hun deelname.
Naar verluidt zijn de commerciële en NFT-collecties allemaal lokaal gemaakt. Zo is de #GameOnVW-campagne bijvoorbeeld lokaal bedacht door creatieve partners (Ogilvy Cape Town), lokaal geproduceerd (Patriot Films) en lokaal ontwikkeld (Polycat). De soundtrack van de commercial is gemaakt door het Zuid-Afrikaanse muziekteam Field, met de lokale zangeres Moonchild Sanelly, met een geluidsontwerp gemaakt door de lokale studio Resonate. Het hoofd marketing voor de Volkswagen Passenger Car Brand, Bridget Harpur, zei het volgende over de nieuwe campagne:
“Onze nieuwe commerciële en NFT-campagne van Polo Mzansiverse is het bewijs dat ons merk een oog heeft op de toekomst, niet alleen in de innovatie van onze voertuigen, maar ook in onze ambitie om de passies van onze klanten te omarmen en evolutie te stimuleren in de manier waarop we met hen omgaan door middel van onze marketinguitvoeringen.”